Friday, September 11, 2009

Homoseksual-Gay

Assalamualaikum wbt.

Di kala aku menunggu-nunggu waktu bersahur, aku terfikir-terfikir mengapakah golongan homoseksual kini semakin meningkat. Menurut pemerhatianku, golongan homoseksual yang melibatkan daya cenderung seks sejenis semakin meningkat di kalangan masyarakat Malaysia.

Gay dan lesbian. Kedua-duanya adalah barah kepada dunia dan tamadun manusia. Pada penulisan kali ini, aku ingin mengkonsepkan perbincangan kali ini berkisarkan topik Gay. Aku ingin menulis tentang tajuk ini kerana aku melihat masalah ini semakin menjadi-jadi di kalangan lelaki di negara ini.

Sememangnya hubungan seks sejenis ini sangat dibenci oleh Allah SWT. Kaum Luth pernah dibinasakan kerana aktiviti dan kegiatan Gay ini. Begitu juga dengan kaum Tsamud. Aku bimbang dan gusar dengan alasan yang diberikan oleh golongan Gay ini.

"Dah takdir..bukan kitorang yang nak jadi gay" Jawapan klise. Aku malas melayan alasan sebegini. Teknik bidasannya mudah. Jika lelaki normal wajib untuk mengawal nafsu terhadap wanita, mengapa tidak seorang Gay mengawal nafsu daripada terderung melakukan maksiat hubungan sejenis? Bagi golongan Gay ini, mereka seolah-olah diberikan pelepasan untuk melakukan maksiat tersebut.

Sedangkan hukuman sesama jenis lebih dilaknat Allah SWT berbanding hubungan luar nikah lelaki dan perempuan. Aku amat berharap agar dunia ini kembali kepada norma-normanya. Moga golongan-golongan homoseksual ini dapat dibanteras sekaligus menyucikan kembali norma ketamadunan manusia.

7 comments:

Mu'az (Al-thaarique) said...

A very big well done with this article! Particularly, ttg..kalau lelaki boleh menahan nafsu kepada wanita. mengapa gay tidak?.Mereka telah kalah pada nafsu jawabnya. Mencari makna dalam khidupan tp x ketemu.Anda,saya dan MEreka Bertanggunjawab merubahnya

Danial Izzat said...

yup muaz.. tp susah tu nk duat kt golongan2 ni... moga tabah! :)

Beejan said...

kalo nk fardi takkan nk kene belakon gay plak kan..hahah

Danial Izzat said...

hahaha. uia pn hangat dengan gay2 ni.. Bilal? hehe

fahmi faudzi said...

er..bilal? huh..jasmine? sherry?mcm2 name ade..

Izzat Jonid said...

eh, bukan kau pelanggan diorg ke danial?
tiba jah!!
hahahaha

Mu'az (Al-thaarique) said...

hahaha....tp, x bermakna diorang teruk. Mungkin somewhere along the way in their life ada hal2 yg terjadi. Apa2pon kita bersyukur kerana diberi kessedaran, yang x semua dapat./

Pages

Homoseksual-Gay

Friday, September 11, 2009

Assalamualaikum wbt.


Di kala aku menunggu-nunggu waktu bersahur, aku terfikir-terfikir mengapakah golongan homoseksual kini semakin meningkat. Menurut pemerhatianku, golongan homoseksual yang melibatkan daya cenderung seks sejenis semakin meningkat di kalangan masyarakat Malaysia.

Gay dan lesbian. Kedua-duanya adalah barah kepada dunia dan tamadun manusia. Pada penulisan kali ini, aku ingin mengkonsepkan perbincangan kali ini berkisarkan topik Gay. Aku ingin menulis tentang tajuk ini kerana aku melihat masalah ini semakin menjadi-jadi di kalangan lelaki di negara ini.

Sememangnya hubungan seks sejenis ini sangat dibenci oleh Allah SWT. Kaum Luth pernah dibinasakan kerana aktiviti dan kegiatan Gay ini. Begitu juga dengan kaum Tsamud. Aku bimbang dan gusar dengan alasan yang diberikan oleh golongan Gay ini.

"Dah takdir..bukan kitorang yang nak jadi gay" Jawapan klise. Aku malas melayan alasan sebegini. Teknik bidasannya mudah. Jika lelaki normal wajib untuk mengawal nafsu terhadap wanita, mengapa tidak seorang Gay mengawal nafsu daripada terderung melakukan maksiat hubungan sejenis? Bagi golongan Gay ini, mereka seolah-olah diberikan pelepasan untuk melakukan maksiat tersebut.

Sedangkan hukuman sesama jenis lebih dilaknat Allah SWT berbanding hubungan luar nikah lelaki dan perempuan. Aku amat berharap agar dunia ini kembali kepada norma-normanya. Moga golongan-golongan homoseksual ini dapat dibanteras sekaligus menyucikan kembali norma ketamadunan manusia.

7 comments:

Mu'az (Al-thaarique) said...

A very big well done with this article! Particularly, ttg..kalau lelaki boleh menahan nafsu kepada wanita. mengapa gay tidak?.Mereka telah kalah pada nafsu jawabnya. Mencari makna dalam khidupan tp x ketemu.Anda,saya dan MEreka Bertanggunjawab merubahnya

Danial Izzat said...

yup muaz.. tp susah tu nk duat kt golongan2 ni... moga tabah! :)

Beejan said...

kalo nk fardi takkan nk kene belakon gay plak kan..hahah

Danial Izzat said...

hahaha. uia pn hangat dengan gay2 ni.. Bilal? hehe

fahmi faudzi said...

er..bilal? huh..jasmine? sherry?mcm2 name ade..

Izzat Jonid said...

eh, bukan kau pelanggan diorg ke danial?
tiba jah!!
hahahaha

Mu'az (Al-thaarique) said...

hahaha....tp, x bermakna diorang teruk. Mungkin somewhere along the way in their life ada hal2 yg terjadi. Apa2pon kita bersyukur kerana diberi kessedaran, yang x semua dapat./