Saturday, February 7, 2009

Perangai Orang Pakatan Rakyat

Depa ambik orang BN boleh,
Orang depa masuk BN tak boleh.

Depa nak orang BN lompat parti boleh,
Orang depa lompat masuk BN tak boleh.

Depa nak langgar sistem demokrasi buat kerajaan 16 September boleh,
BN buat kerajaan Perak tak boleh.

Anwar, Nik Aziz, Karpal Singh setuju nak buat Kerajaan 16 September.(yang ni halal bagi mereka)
BN ambil alih Perak dibantah dengan slumber.(haram bagi mereka)

Nilah perangai orang Pakatan Rakyat.
Sorang nak saman sultan, sorang lagi kata tak.

Haii penyokong Pakatan Rakyat.. sedarlah anda semua.
Dah ditakdirkan Allah swt, BN akan memerintah.


Untuk BN, laksanakan amanah yang diberi dengan tulus dan ikhlas.

15 comments:

Helmi Razali said...

haha ironik sungguh.

milow90 said...

semoga bn memenuhi mandat yang telah diberikan oleh rakyat.

Danial Izzat said...

insyaallah BN akan bekerja kuat.

Danial Izzat said...

to helmi,

ni seloka orang PR. =)

kudabesi said...

good job..bro

Danial Izzat said...

Kita tgk je hayat Pakatan Rakyat ni.. Wallahualam..

mizbi said...

saudara,

beza kalo org bn masok ke pr. sbb diorg masok rela hati.. xde kontroversi pon sebelum diorg masok.. tetibe je..

tapi, org pr nk masok bn macm2 kontroversi.. hilang dkt seminggu. lps tu isytihar nk kuar pktn rakyt..

nmpk sgt la ada sedikit yang pelik kt situ. saudara, kita sama2 blaja law. xkn saudara xterpikir unsur2 rasuah, paksaan kt situ..

lps tu plak, 2 org exco pr tu ada tuduhan rasuah yang dirncg oleh umno.. lucu betol drama umno yg tak jd. letak pengarah tok najib.. org negeri hamba jugak.. pengarah kes altantuya.. hehehehe..

pengarah yang tak berjaya..amek pengarah lain la.. n buat cite lain..huhu..

Danial Izzat said...

pa2 jelah..

™ʞʞoʇɐ said...
This comment has been removed by the author.
Farhan Ghadzali said...

org OKR pegi sampai ke TAIWAN tu unsur rela hati ke iqbal??

tuduhan rsuah tu dtg dlm tmpoh 24jam je lepas ADUN2 tu buat kputusan nk melompat...

tak payah nk menegakkn benang yg basah...yg salah tetap salah...kita sama2 tawu benda tu...tak payah blaja tinggi2 pun takpe.

Danial Izzat said...

biar jelah depa..

FiShEr.. said...

apapn saya sokong umno!
hehe..
weh blh x gtau saya apa yg nik aziz bt kat kelantan sampai rakyat kelantan mbanggakn dia?
knp isu politik ni sgt sensitif?

afiq said...

Macam-macam....

FiShEr.. said...

oh pasai soaln tu nik aziz tu saya bkn nk mgutuk ok!
tolonk pham ayat tu..
Bm biar betoi jgn salah tafsir!
juz tnya knpa org suka nik aziz?
yg slah pham tu lantak korank la..
baca biar betoi!

H a r i z H said...

Fisher (jangan letak nama Fishy dah la ye ;p)

erm, ada tengok debat antara KJ dengan Husam Musa? Ha, kalau ada tengok, baru la tau. tapi, kalau tak tengok, bolehla tengok...

tapi, KJ cakap sikit je pun. Dia sendiri, orang BN pun puji Nik Aziz, apatah rakyat bawahan?

Entah, kalau nak tengok contoh pemimpin pilihan, Nik Aziz adalah salah satu yang terbaik wujud di Malaysia. Hidup penuh sederhana, mana ada kereta2 dan rumah2 mewah macam pemimpin lain. Bahkan, dalam PAS sendiri pun. Er, apatah lagi dalam UMNO (bro, ini hakikat, lu kena terima).

Kemudian, dia menerapkan ajaran kefahaman Islam, melalui ceramahnya sendiri. Menteri Besar, bagi ceramah agama tiap2 minggu, bukankah itu satu contoh yang bagus? OK, ketepikan contoh kecil itu.

Terus, masuk kepada kelebihannya yang seterusnya. Dia adalah golongan ilmuwan. Dia ada tulis banyak buku. Atau dalam kata lain, dia adalah ahli falsafah. Kalau nak kira dalam Malaysia, berapa kerat pemimpin kita yang berkemampuan macam dia? Dia ada otak. Bukan hanya main cakap. Ramai pemimpin kita pun, yang nampak macam pandai tu dalam dewan Parlimen, sebab pengkaji mereka. Yang sediakan skrip. Er, yang tak dak ijazah pun ada jadi ahli parlimen! =.=!

Tahu kan apa Aristotle kata? Pemimpin terbaik ialah dari golongan ahli falsafah, kerana mereka cekap dan bijak.

Terus, dia terbukti tak pernah terlibat dalam apa2 rasuah, walaupun ada pihak cuba menuduhnya dalam satu kes penipuan balak. Tapi, macam mana sekarang? Tak dak papa dia aih! Senyap lagu tu jaaa. Dia bersih. Tak payah kata apa dah laa.

Ok dah kot. Panjang sangat dah ni. Er, tapikan, mana ada orang balas komen tak puas hati atau fikir pelik dengan hang punya komen?


Er, kepada tuan blog, sori tulis panjang2 di sini. Tapikan, kita nak tengok ayat paling bawah itu la jalaaaannnnnnnnnnnn. Tapi, pasai pa dok ada masalah jaa manjang? Aih...

Pages

Perangai Orang Pakatan Rakyat

Saturday, February 7, 2009

Depa ambik orang BN boleh,
Orang depa masuk BN tak boleh.

Depa nak orang BN lompat parti boleh,
Orang depa lompat masuk BN tak boleh.

Depa nak langgar sistem demokrasi buat kerajaan 16 September boleh,
BN buat kerajaan Perak tak boleh.

Anwar, Nik Aziz, Karpal Singh setuju nak buat Kerajaan 16 September.(yang ni halal bagi mereka)
BN ambil alih Perak dibantah dengan slumber.(haram bagi mereka)

Nilah perangai orang Pakatan Rakyat.
Sorang nak saman sultan, sorang lagi kata tak.

Haii penyokong Pakatan Rakyat.. sedarlah anda semua.
Dah ditakdirkan Allah swt, BN akan memerintah.


Untuk BN, laksanakan amanah yang diberi dengan tulus dan ikhlas.

15 comments:

Helmi Razali said...

haha ironik sungguh.

milow90 said...

semoga bn memenuhi mandat yang telah diberikan oleh rakyat.

Danial Izzat said...

insyaallah BN akan bekerja kuat.

Danial Izzat said...

to helmi,

ni seloka orang PR. =)

kudabesi said...

good job..bro

Danial Izzat said...

Kita tgk je hayat Pakatan Rakyat ni.. Wallahualam..

mizbi said...

saudara,

beza kalo org bn masok ke pr. sbb diorg masok rela hati.. xde kontroversi pon sebelum diorg masok.. tetibe je..

tapi, org pr nk masok bn macm2 kontroversi.. hilang dkt seminggu. lps tu isytihar nk kuar pktn rakyt..

nmpk sgt la ada sedikit yang pelik kt situ. saudara, kita sama2 blaja law. xkn saudara xterpikir unsur2 rasuah, paksaan kt situ..

lps tu plak, 2 org exco pr tu ada tuduhan rasuah yang dirncg oleh umno.. lucu betol drama umno yg tak jd. letak pengarah tok najib.. org negeri hamba jugak.. pengarah kes altantuya.. hehehehe..

pengarah yang tak berjaya..amek pengarah lain la.. n buat cite lain..huhu..

Danial Izzat said...

pa2 jelah..

™ʞʞoʇɐ said...
This comment has been removed by the author.
Farhan Ghadzali said...

org OKR pegi sampai ke TAIWAN tu unsur rela hati ke iqbal??

tuduhan rsuah tu dtg dlm tmpoh 24jam je lepas ADUN2 tu buat kputusan nk melompat...

tak payah nk menegakkn benang yg basah...yg salah tetap salah...kita sama2 tawu benda tu...tak payah blaja tinggi2 pun takpe.

Danial Izzat said...

biar jelah depa..

FiShEr.. said...

apapn saya sokong umno!
hehe..
weh blh x gtau saya apa yg nik aziz bt kat kelantan sampai rakyat kelantan mbanggakn dia?
knp isu politik ni sgt sensitif?

afiq said...

Macam-macam....

FiShEr.. said...

oh pasai soaln tu nik aziz tu saya bkn nk mgutuk ok!
tolonk pham ayat tu..
Bm biar betoi jgn salah tafsir!
juz tnya knpa org suka nik aziz?
yg slah pham tu lantak korank la..
baca biar betoi!

H a r i z H said...

Fisher (jangan letak nama Fishy dah la ye ;p)

erm, ada tengok debat antara KJ dengan Husam Musa? Ha, kalau ada tengok, baru la tau. tapi, kalau tak tengok, bolehla tengok...

tapi, KJ cakap sikit je pun. Dia sendiri, orang BN pun puji Nik Aziz, apatah rakyat bawahan?

Entah, kalau nak tengok contoh pemimpin pilihan, Nik Aziz adalah salah satu yang terbaik wujud di Malaysia. Hidup penuh sederhana, mana ada kereta2 dan rumah2 mewah macam pemimpin lain. Bahkan, dalam PAS sendiri pun. Er, apatah lagi dalam UMNO (bro, ini hakikat, lu kena terima).

Kemudian, dia menerapkan ajaran kefahaman Islam, melalui ceramahnya sendiri. Menteri Besar, bagi ceramah agama tiap2 minggu, bukankah itu satu contoh yang bagus? OK, ketepikan contoh kecil itu.

Terus, masuk kepada kelebihannya yang seterusnya. Dia adalah golongan ilmuwan. Dia ada tulis banyak buku. Atau dalam kata lain, dia adalah ahli falsafah. Kalau nak kira dalam Malaysia, berapa kerat pemimpin kita yang berkemampuan macam dia? Dia ada otak. Bukan hanya main cakap. Ramai pemimpin kita pun, yang nampak macam pandai tu dalam dewan Parlimen, sebab pengkaji mereka. Yang sediakan skrip. Er, yang tak dak ijazah pun ada jadi ahli parlimen! =.=!

Tahu kan apa Aristotle kata? Pemimpin terbaik ialah dari golongan ahli falsafah, kerana mereka cekap dan bijak.

Terus, dia terbukti tak pernah terlibat dalam apa2 rasuah, walaupun ada pihak cuba menuduhnya dalam satu kes penipuan balak. Tapi, macam mana sekarang? Tak dak papa dia aih! Senyap lagu tu jaaa. Dia bersih. Tak payah kata apa dah laa.

Ok dah kot. Panjang sangat dah ni. Er, tapikan, mana ada orang balas komen tak puas hati atau fikir pelik dengan hang punya komen?


Er, kepada tuan blog, sori tulis panjang2 di sini. Tapikan, kita nak tengok ayat paling bawah itu la jalaaaannnnnnnnnnnn. Tapi, pasai pa dok ada masalah jaa manjang? Aih...